Op werkdagen voor 23:30 besteld, morgen in huis*

Gratis verzending vanaf € 50,-

14 dagen bedenktijd

Hoe retourneer ik een product?

Op deze pagina kan je vinden hoe je een product bij ons kan retourneren en aan wat voor voorwaarde jouw retour moet voldoen.

Hoe verpak ik mijn retour?

  • Producten die naar Paradigit worden gestuurd, dienen in goede staat bij Paradigit binnen te komen. Wij stellen de volgende voorwaarden, zodat jouw product op de juiste manier in behandeling kan worden genomen. Voor dat jij jouw product opstuurt dient u eerst een retouraanvraag via de website in te dienen. Wij verwachten dat het verpakkingsmateriaal dat je gebruik kwalitatief gelijk is aan het verpakkingsmateriaal dat wij hebben gebruikt tijdens het versturen van het product.
  • Verpak de reparatie in een stevige (bij voorkeur de originele) doos. Wanneer je gebruik maakt van het herroepingsrecht, of wanneer je een defect (DOA) of verkeerd product ontvangen hebt, dien je het product inclusief alle accessoires en in de originele doos naar ons op te sturen. Wanneer het product niet in de originele doos terug wordt gestuurd, worden er verpakkingskosten van 10% in rekening gebracht.
  • Zorg ervoor dat de doos voldoende gevuld is met opvulmateriaal, zodat het product niet kan bewegen en de kans op schade door transport minimaal is.
  • Stop nooit meerdere producten bij elkaar in één doos. Dit kan ervoor zorgen dat de producten elkaar gedurende het transport beschadigen.
  • Wanneer je jouw product wenst op te sturen voor reparatie dien je enkel het product op te sturen zonder accessoires. Uitzondering: Bij het opsturen van een laptop, monitor, telefoon of tablet dient de oplader en de accu meegestuurd te worden.
  • Als verzender bent jij verantwoordelijk voor de staat waarin het product bij Paradigit aankomt. Indien wij het product met schade ontvangen doordat deze niet goed verpakt is, zullen hiervoor kosten in rekening worden gebracht.
  • Paradigit stuurt het product altijd in een verpakking terug die geschikt is voor transport. Indien je het product in een verpakking heeft verzonden, die wij niet geschikt vinden, zal de verpakking worden vernietigd en wordt het product in een correcte verpakking geplaatst.

Retourinstructies

In vijf stappen stuur jij jouw product retour naar ons.

Stap 1: Vraag een retourlabel aan via onze website
Stap 2: Verwijder het wachtwoord / pincode en eventueel de Bitlocker van het apparaat.
Stap 3: Verpak het product volgens onze verpakkingsvoorwaarden (punten hierboven)
Stap 4: Voeg de factuur van je aankoop bij het product in de doos
Stap 5: Plak het DHL verzendlabel met het retournummer duidelijk zichtbaar op de buitenkant van de doos.


Vervolg retourproces

Bij binnenkomst worden er foto's gemaakt van het product. Indien het product niet correct is binnengekomen, word je binnen 5 werkdagen geïnformeerd over de staat waarin jouw product is ontvangen. Bij schade vervalt het recht op garantie en worden kosten voor herstel bij jou in rekening gebracht. Wanneer je afziet van een verdere afhandeling en het product terug wenst te ontvangen, wordt er € 39,- bij jou in rekening gebracht. Als het product is opgestuurd voor reparatie, beland deze is het reparatieproces.


Verzendopties

Je kan het pakket gratis versturen via een DHL Service Point. Op de website van DHL kan je een punt bij jou in de buurt vinden. Volg hiervoor de retourinstructies hierboven en in de mail die je hiervoor ontvangt. Je kan het product ook versturen met een eigen gewenste pakketdienst*, de kosten en het risico voor het versturen zijn in dit geval voor jouzelf. Dien voor het retour zenden wel altijd eerst een retouraanvraag in. Schrijf vervolgens het retournummer (SHW.......) op de doos en voeg de factuur toe bij het product in de doos. Het pakket kan vervolgen verstuurd worden naar:

PDCweb
t.a.v. RMA afdeling
Lodewijkstraat 46
5652 AC Eindhoven


Ga naar het retourformulier


*Let op! Dit is geen bezoekersadres voor klanten