Op werkdagen voor 23:30 besteld, morgen in huis*

Gratis verzending vanaf € 50,-

14 dagen bedenktijd

Hoe kan ik mijn product laten repareren?

Je kan je product laten repareren door deze aan ons de retourneren. Dit kan je doen door je product aan te melden via onze website ter reparatie. Informatie over het proces van een reparatie is op deze pagina te lezen. Informatie over hoe je een product aan ons terugstuurt, vind je hier:

Hoe retourneer ik een product?

Hoe werkt het reparatieproces?

Reparatieduur
De reparatieduur van een defect product, na aanmelding bij Paradigit, bedraagt gemiddeld 2 tot 4 weken. De reparatieduur is sterk afhankelijk van verschillende factoren:
•    Stuurt je het product direct naar de fabrikant, dan heb je direct contact met de eindschakel en is de afhandeling sneller.
•    De klachtomschrijving welke je heb opgegeven moet volledig zijn. Zorg daarom altijd dat je het defect zo uitgebreid mogelijk omschrijft.
•    Indien het onderdeel niet direct voorradig is voor reparatie kan dit de duur van de reparatie verlengen.
•    Wanneer het defect buiten de garantie valt en je dient te betalen voor de reparatie is het afhankelijk van jou responstijd hoe lang de reparatie stil ligt.

Reparatie buiten garantie
Wij laten jouw defecte product altijd controleren door een gecertificeerd reparatiecentrum. Mocht uit onderzoek blijken dat het defect niet het gevolg is van een fabricagefout, maar is ontstaan door toedoen van buiten af, dan vervalt de garantie. Je dient dan rekening te houden met enkele kosten. Hetzelfde geldt voor producten die je aanmeldt buiten de garantietermijn.

Waar moet ik op letten?
Wanneer het product buiten de garantie valt, vervalt ook het recht op kosteloos herstel. Wij sturen je dan een prijsopgave op met de kosten voor het uitvoeren van de reparatie. Mocht je niet akkoord gaan met de reparatiekosten, dan kan je ervoor kiezen om van reparatie af te zien. Je dient dan in ieder geval de onderzoekskosten te betalen om het product ongerepareerd retour te ontvangen.
Je kan er ook voor kiezen om afstand te doen van het product. Hierbij komen alle kosten te vervallen.

Wat zijn de kosten?
Wanneer je product defect is buiten de garantie kan je jouw product bij Paradigit aanmelden ter reparatie. De volgende kosten kunnen in rekening worden gebracht:

Onderzoekskosten
Wanneer wordt geconstateerd dat je defect buiten de garantie valt, worden in ieder geval onderzoekskosten in rekening gebracht. Deze liggen tussen de €60,- tot €90,- en dienen in ieder geval betaald te worden om het product (zelfs ongerepareerd) retour te krijgen.

Verzendkosten
Bij reparaties buiten de garantie kunnen eventuele handelingskosten in rekening worden gebracht, dit zijn in de meeste gevallen de verzendkosten.

Reparatiekosten
Naast onderzoekskosten staan op een prijsopgave ook de reparatiekosten. Dit zijn de daadwerkelijke kosten om jouw product gerepareerd retour te krijgen.

Het is niet mogelijk om vooraf een prijsopgave voor de reparatiekosten te bepalen.

Let op! Indien je niet binnen de gestelde termijn op een prijsopgave vanuit onze klantenservice reageert, dan zal je product ongerepareerd retour worden gestuurd en betaalt je in ieder geval de onderzoekskosten.

 
Reparatie elders aangekochte hardware
Een computer of laptop, die je bij ons hebt gekocht, zijn te repareren door of via ons, maar het is niet mogelijk om een laptop of desktop onder garantie bij ons te laten repareren als deze niet bij Paradigit is aangekocht.

Overige defecte hardware die niet bij ons is aangeschaft kunnen we niet in reparatie nemen. Indien je hardware binnen garantie defect is, raden wij aan deze bij de leverancier aan te melden voor reparatie.
 
Reparatie Apple producten
Voordat je een Apple product aanmeldt ter reparatie, dien je deze van iCloud af te melden. Indien dit niet is gebeurd, kan de reparatie niet worden uitgevoerd. Om jou te helpen met het afmelden van iCloud vindt je hieronder een kort stappenplan:

1.    Schakel de iPad of iPhone uit via de aan/uit knop
2.    Ga naar www.icloud.com en log in met je Apple ID (dit is het account dat je onder andere gebruikt voor de App Store)
3.    Klik: ‘Zoek mijn iPhone’ (ook jouw iPad zal via deze functie worden opgezocht)
4.    Selecteer de iPad of iPhone
5.    Klik: ‘verwijder van mijn account’ (indien je jouw gegevens wilt bewaren kunt u eerst een back-up maken via iTunes)
6.    Klik: ‘Verwijder'
7.    De iPad of iPhone is nu correct uit iCloud verwijderd en kan worden aangemeld ter reparatie

Indien je jouw logingegevens van uw Apple account bent vergeten, kunt u deze telefonisch opvragen bij Apple via: 0800 - 0201 581
 
Afronding van de reparatie
Na de reparatie ontvangen wij het product terug op onze RMA-afdeling. Daar zal worden gecontroleerd op de reparatie is voltooid. Indien dat het geval is, sturen wij het product weer terug naar jou. 


Wat is de status van mijn reparatie?

Wanneer je het product naar ons opstuurt duurt het even voor deze bij ons binnenkomt. Je ontvangt een e-mail, zodra wij jouw product hebben ontvangen. Daarnaast ontvangt je ook berichten over de verdere stappen. Zo houden wij jou actief op de hoogte. In sommige gevallen kan je ook contact opnemen met onze klantenservice. 

Zelf de status volgen?
Wens je de actuele status te zien met meer details? Dan kan via  'mijn Paradigit'. Dit werk enkel met een gekoppeld account. Je kan ook via de e-mails die wij sturen direct je reparatiestatus inzien. Hier wordt tevens aangegeven wat je kan verwachten over de duur van de afhandeling.

Doe hier een retouraanvraag