Natuurlijk wilt u op uw (nieuwe) tablet uw e-mail kunnen ontvangen. Hoe stelt u uw e-mail eenvoudig in? Om uw e-mail eenvoudig te kunnen ontvangen moet u er ten eerste voor zorgen dat u een internetverbinding heeft. Dit checkt u door uw browser te openen en door te kijken of u op internet kunt. Ook is het belangrijk om niet op een andere computer uw e-mailaccount open te hebben staan. Dit kan namelijk conflicten geven met als gevolg dat u op uw tablet geen e-mail op kunt halen. Nu bent u klaar om uw e-mail te configureren op uw tablet.
Heeft u een Gmail of Google e-mailaccount dan klikt u op het e-mailicoon op uw tablet. U kunt dan kiezen om een nieuw Google account aan te maken of gebruik te maken van uw bestaande Google account. Hier vult u uw gebruikersnaam en wachtwoord in en u wordt dan automatisch verbonden. Wanneer u uw tablet weer opnieuw opstart kunt u uw e-mail ophalen.
Heeft u een andere mail provider dan moet u andere stappen doorlopen om uw mail account in te stellen. U gaat dan niet meteen naar de e-mailapplicatie, maar naar de instellingen van uw Android tablet. Onder het kopje 'Persoonlijk', kiest u voor 'Accounts & synchronisatie'. Druk vervolgens op 'Account toevoegen' en kies voor de optie 'E-mail'. Hier kunt u uw gebruikersnaam en wachtwoord invullen waarna de e-mailapplicatie probeert om deze automatisch te koppelen. Dit lukt meestal wel met e-mail providers als Hotmail. Het kan zo zijn dat de e-mailapplicatie uw e-mail niet automatisch in kan stellen, dit is meestal het geval bij providers zoals Chello en Ziggo. Op dit moment moet u zelf uw e-mail configureren. Gebruik hiervoor de gegevens die u van uw provider heeft gekregen. Het gaat hier vooral om de juiste adressen van de inkomende (POP3 of MAIL) en uitgaande (SMTP) e-mail server. Als u de juiste gegevens heeft ingevuld en de instellingen heeft voltooid, start u uw tablet opnieuw op en kunt u uw e-mail ontvangen.
Hoe stel ik mijn mail in op mijn iPad? Ga naar 'Instellingen' > 'E-mail, contacten, agenda's' en voeg uw e-mailaccount toe. Vervolgens kunt u kiezen welke e-mailaanbieder u heeft, zoals Hotmail, Gmail of bijvoorbeeld Yahoo. Bij deze accounts hoeft u alleen uw e-mailadres en wachtwoord in te typen en uw iPad zoekt verbinding met de e-mailaanbieder. Staat uw e-mailaanbieder er niet bij, dan klikt u op 'Anders' en gaat de installatie anders te werk.
Ga naar 'E-mail' > 'Voeg e-mailaccount toe' en vul uw naam, e-mail, wachtwoord en uw persoonlijke beschrijving in. Druk vervolgens op volgende. Hierna kunt u uw gegevens invullen die u van uw provider gekregen heeft. Het gaat hier om de adressen van de servers van de inkomende en uitgaande post. De inkomende post begint met POP3 of MAIL en de uitgaande post begint met SMTP. Volg hierbij de instructies van uw provider. Als u deze gegevens hebt ingevuld, drukt u dan weer op volgende. Uw iPad checkt nu de gegevens en of uw e-mail juist is ingesteld. Start hierna uw iPad nog een keer opnieuw op om de installatie helemaal compleet te maken. Nu kunt u zorgeloos mailen.
Wilt u meer informatie over tablets of hulp bij de keuze van de juiste tablet? Bekijk dan onze tablet koopgids of kom langs in één van onze winkels voor hulp en advies.
Meer weten? Lees ook: Zelf bepalen wanneer u push berichten ontvangt